• Hamilelikte egzersiz nasıl olmalı ?

     

    Hamilelik kadının hem fiziksel hem de ruhsal olarak değiştiği ve kendini tanıdığı 38-40 hagtalık bir süreçtir.

    Değişen fiziksel beden ve hormonlarla  bu süreci hem keyifli hem de sağlıklı geçirmenin en güzel yolu Egzersiz ve Nefes Çalışmalarıdır.

    Daha önce hiç egzersiz yapmamış olsanız bile Haftada ortalama 150-200 dk lık (orta tempolu Yürüyüş, bu konuda Eğitim almış Eğitmenlere PİLATES & YOGA) bir Program uygulayabilirsiniz.

    PİLATES ,öncelikle Omurga ve çevresi kasları kuvvetlendirmek, Postürü (duruşu) düzeltmek, bedende bütün kas gruplarını tek tek çalıştıran müthiş bir egzersiz sistemidir. Hamilelikte ayrıca hem doğum esnasında hem de sonrasındaki toparlanma sürecinde bizim için çok önemli olan PELVİK TABAN kaslarını da kuvvetlendirir.

    YOGA, bedensel,zihinsel ve ruhsal BÜTÜNLÜK demektir. Hamilelikte yapacağınız yoga ile fiziksel yararın (kasların,gücün,dengenin gelişmesi,kasların ve bağların daha esnek olması ) dışında hormon üretimi sağlayan salgı bezlerinin uyarılması, beraberinde yaptığınız özel NEFES TEKNİKLERİ ile bu sürece daha pozitif bakmanızı,kendinize kişisel gözlem yapmanızı sağlar.

    Hamilelik süresince yapacağınız size uygun olan  Egzersiz Fiziksel bedeninizi kuvvetlendirip rahat bir doğuma hazırlarken, doğum sonrası eski formunuza kolayca dönmenizi sağlar. Bu dönemde oluşabilecek Stres, Uyku bozuklukları, Dolaşım bozuklukları (Kramplar, El-Ayak şişmeleri) ve Nefes problemlerini sağlıkla atlatmanızı sağlar.

    Her hangi bir Egzersiz Programına dahil olamdan önce Doktorunuzla görüşmeli, bu konuda Özel Eğitim almış Uzman Eğitmenlerle egzersiz yapmanız ve Hamileliğin ilk 3 ayında yoğun Fiziksel Egzersizden kaçınmalısınız.

    Sağlıklı ve Mutlu bir Hamilelik dönemi geçirmeniz dileğimle…

    Fzt. ZEYNEP BAŞ

     

Bir yorum bırak

Yorumdan vazgeç